Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Významy slova populismus a jejich proměny v české politické debatě 2013-2021
Staněk, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce "Významy slova populismus a jejich proměny v české politické debatě 2013-2021" se zabývá tím, jak bylo zobrazováno slovo populismus a slova od něj odvozená v českých médiích mezi lety 2013 a 2021, a sice se zaměřením na období politických kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny PČR. V teoretické části práce jsou nejprve shrnuty hlavní koncepty, kterými se zabývá současné akademické bádání o tomto fenoménu, tedy teorie populismu jako tenké ideologie, politického diskurzu a sociokulturního fenoménu. Dále je představen dobový kontext zkoumaného období včetně hlavních politických aktérů, průběhu volebních kampaní a témat, které se během zkoumaného období objevovaly v politicko-mediální debatě. V metodologické části je představena použitá metoda výzkumu, tedy Berelsonova obsahová kvantitativní analýza, shrnuty jsou i její základní limity. Praktická část nejprve představuje samotný výzkum a jeho parametry, včetně předem stanovených hypotéz a výzkumné otázky, se kterými pracuje. Následně jsou představeny výsledky, které jsou konfrontovány s hypotézami a je hledána odpověď na výzkumnou otázku. Mezi hlavní zjištění praktické části práce patří odhalení rozporu mezi akademickými definicemi populismu a významy, které jsou mu přisuzovány v českých médiích. Dalším zajímavým získaným...
Vybrané německé vydavatelské skupiny na českém tiskovém trhu v 90. letech se zaměřením na vývojové trendy českého periodického tisku
Zavadilová, Anna ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce mapuje působení vybraných německých vydavatelských skupin na českém tiskovém trhu. Předmětem práce jsou aktivity společnosti Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft, která vlastnila společnost MAFRA vydávající deník Mladá fronta DNES, Verlagsgruppe Passau vlastnící VLTAVA-LABE-PRESS, jež vydává regionální Deník, a rovněž Verlagsgruppe Handelsblatt mající podíl ve společnosti Economia, která vydává Hospodářské noviny. Tématem diplomové práce je příchod uvedených vydavatelských skupin na český tiskový trh, nastolení nových standardů tisku i celkového fungování, změna podoby a struktury vybraných deníků a zejména také vývojové trendy českého periodického tisku v 90. letech 20. století a na počátku 21. století. Kromě zkoumání příčiny úspěchu německých vydavatelských skupin na českém tiskovém trhu a charakteristiky daného období předkládá diplomová práce rovněž informace vyplývající z rozhovorů, vedených metodou orální historie a metodou kvalitativního výzkumu, s předními představiteli vybraných německých vydavatelských skupin. Hlavními tématy rozhovoru byly důvody vstupu na český tiskový trh, koupě, respektive převzetí českých vydavatelství, specifika českého tiskového trhu, zavedení nových standardů tisku, vývojové trendy českého tisku a zhodnocení úspěchu vydavatelské...
Přístupy předních českých on-line zpravodajských médií k monetizaci obsahu
Hrivňák, Adam ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem této práce je analyzovat a srovnat přístupy předních českých online zpravodajských vydavatelů k monetizaci obsahu, a to zejména s důrazem na nepřímé zpoplatnění formou inzertního modelu, které je jejich hlavním zdrojem příjmů. Analyzovány budou nejen body strategického postoje k monetizaci obecně, ale i specifika inzertního modelu ve společnosti, stejně jako přístup společností k současným fenoménům z prostředí online vydavatelství a monetizace obsahu. Zvolenými společnostmi jsou Seznam.cz - největší subjekt na českém vydavatelském trhu z pohledu návštěvnosti a zásahu a Mafra - jeho tržní následovník na druhé pozici.
Vládní krize 2017 optikou českých celostátních deníků
Marek, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
krizí 2017 vliv vlastnictví daných médií. Analyzováno je pět českých celostátních deníku, nichž dva byly před vložením do svěřeneckého fondu v majetku Andreje Babiše, tedy jednoho ze dvou hlavních aktérů krize. Ke zkoumání mediálních obsahů je použita základní kvantitativní obsahová analýza a data jsou následně interpretována je, že určitý dopad na obsah vlastnictví má. Ze strany Mladé fronty a Lidových novin je možné pozorovat náznaky stranění Andreji Babišovi na úkor Bohuslava Sobotky. Například Deník je vůči Babišovi naopak znatelně přísnější.
Komparativní studie mediálního obsahu deníku MF Dnes v období před vlastnictvím Andrejem Babišem a po předání do svěřeneckých fondů
Višňovský, Pavel ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na studii mediálního obrazu politických stran v deníku MF DNES. V práci jsou sledovaná dvě období, v nichž na periodikum neměl mít údajně vliv politik a podnikatel Ing. Andrej Babiš. První z období je vymezeno od vzniku hnutí ANO 2011 až do uzavření obchodu s vlastníky vydavatelství MAFRA, druhé je vymezeno předáním majetku Andreje Babiše do svěřeneckých fondů a analýza končí jeho odstupem z postu ministra financí. V práci jsou aplikované postupy komparativní analýzy a výsledky jsou pro přehlednost zpracovány v přiložených tabulkách. Tabulky jsou doplněný souvislým textem, který stručně charakterizuje obsah politických článků, které se na titulních stranách objevovaly. Při analýze deníku je přihlédnuto k aktuální politické situaci. Studie je doplněna historickým a současným kontextem působení deníku Mladá fronta DNES i podnikatele a politika Andreje Babiše.
Krize, fúze, změny vlastníků a konsolidace - ekonomický vývoj vybraných mediálních skupin v letech 2009-2013
Beránek, Jan ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.
Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES
Heřmanská, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce na téma Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES se zabývá fungováním vlastnictví periodického tisku v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit současnou situaci v této oblasti na deníku Mladá fronta Dnes, který po dlouholeté přítomnosti zahraničního majitele německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft přešel do vlastnictví českého podnikatele a současného místopředsedy vlády a ministra financí Andreje Babiše. Po jeho vstupu do zmíněného nejčtenějšího českého seriózního deníku se začaly ve veřejném diskurzu objevovat pochybnosti, zda mohou být média, vlastněná politicky i podnikatelsky významnou osobou, nezávislá. Tato práce proto sleduje jednak změny, které nastaly v periodiku Mladá fronta Dnes v důsledku příchodu nového majitele a jednak také to, zda ve sledovaném období docházelo skrze články deníku k vylepšování mediálního obrazu jeho osoby a zájmů. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím metody kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy ukazují, že sice došlo k značnému nárůstů příspěvků souvisejících s novým majitelem, jejich vyznění bylo ale spíše negativní.
Marketingová komunikace Mladé fronty DNES v letech 2010 až 2015
Coufalová, Dominika ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingové komunikace deníku Mladá fronta DNES. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu a marketingové komunikace, které jsou doplněny o specifika v mediálním prostředí, konkrétněji v oblasti tištěných médií. Dále je zde shrnuta historie tisku 20. století na území České republiky s důrazem na okolnosti vzniku sledovaného deníku. Práce se také zabývá aktuálním stavem českého mediálního trhu, představuje jeho momentální subjekty a stručně zmiňuje vývoj nákladů a čtenosti denního tisku. Další kapitola popisuje vývoj deníku po stránce historické a technické a přibližuje denní samostatné přílohy, které spolu s deníkem vychází. V praktické části následuje pohled na deník a stručné představení toho, jak funguje marketingové oddělení a jaká je strategie a marketingový mix deníku. Největší pozornost je ale věnována rozebírání jednotlivých oblastí komunikačního mixu, které byly vymezeny a specifikovány teoretickou částí. V praktické části jsou poté představeny a analyzovány konkrétní největší aktivity, které deník ve sledovaném období využíval. Poslední kapitola práce tyto aktivity hodnotí a vyvozuje z nich závěry v rámci úspěšnosti. Také propojuje celkové fungování deníku a aktivity, které byly voleny na jeho...
Mediální obraz migrace v českých médiích
Wiesnet, Renata ; Šánová, Lucie (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu, že média (Mladá fronta DNES a Lidové noviny), vlastněná skupinou MAFRA, vytváří mediální obraz migrační krize shodný s optikou Andreje Babiše jako jejich majitele. S využitím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá články, které se v denících k tématu objevily mezi březnem až prosincem 2015. Teoretická část práce se skládá ze dvou kapitol. První se věnuje mediálnímu obrazu a konstrukčnímu mechanismu medií a druhá kapitola uvádí do terminologie migrace a migrační politiky. Práce obsahuje také kontextuální část, která deskriptivně zachycuje Evropskou migrační krizi a na základě těchto poznatků je konstruován design výzkumu. Navazující analytická část propojuje poznatky kvantitativní analýzy a výzkumu postojů A. Babiše. Závěr práce zodpovídá výzkumné otázky, které byly za účelem sepsání této práce stanoveny. Práce je řešena na základě aktuálnosti tématu a možné proměny přístupů politických stran v následujících volbách. Klíčová slova: Mediální obraz, migrační krize, uprchlictví, MAFRA, Babiš, migrace, obsahová analýza, ANO 2011, volby, zpravodajské hodnoty
Manipulace v médiích? Obsahová analýza článků o Andreji Babišovi ve vybraných celostátních denících
Šrámková, Petra ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kmeťková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možné manipulaci v českém mediálním prostředí v souvislosti s českým vicepremiérem Andrejem Babišem, který vlastní největší mediální skupinu Mafra. První část práce vysvětluje teoretická východiska zkoumaného jevu a teorii informace a manipulace. Druhá část práce mapuje jednotlivé zkoumané deníky a jejich případné etické kodexy či samotného Andreje Babiše a společnost Mafra. Poslední výzkumná část již kvalitativně analyzuje jednotlivé deníky za rok 2015 a zkoumá jejich vzájemné rozdíly či podobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.